lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 31, de terugreis

We stonden vanochtend om 06:45 op! Erg vroeg! Maar papa en mama waren al eerder wakker, doordat ze niet meer konden slapen en Carsten en ik waren eigenlijk ook al wakker, maar lagen nog een beetje in bed. Daarna hebben we de koffers mee naar beneden genomen en in de auto gelegd. Toen hebben we in de pub ontbeten. Er was nog best wat keus, maar het was allemaal al kant en klaar dus helaas niet vers. Croissantjes gewoon en chocolade, muffin, yoghurtje met fruit smaak, oats en thee was een beetje wat je kon pakken. Dus ik had een yoghurtje en muesli gepakt. Daarna zijn we naar de boot gereden. We waren lekker op tijd. Ik moest alleen via de voetgangers ingang, omdat papa dat niet anders kon boeken. Maar dat was geen probleem en ging heel snel. Toen had ik alvast een plekje bemachtigt. Iets daarna kwamen papa, mama en Carsten. Daar hebben we de hele boot reis gereden tot we naar de film gingen. We zijn om 14:30 naar de nieuwe Spider-Man film gaan kijken. Die was erg leuk! Leuker dan ik had verwacht. Daarna was het nog maar een halfuurtje net de boot, uiteindelijk ging de tijd best snel. Toen zijn we lekker naar huis gereden, even snel langs de Jumbo voor avond eten en toen alles uitpakken en relaxen. Weer heerlijk thuis, eigen bedje, kledingkast en douche!

Dag 30

Vandaag hadden we de wekker weer eens gezet, zodat we op tijd konden gaan ontbijten, omdat de taxi om 10:00 zou voor rijden. We gingen namelijk om 11:00 meedoen met een free tour in Cambridge. We waren uiteindelijk dus iets te vroeg voor de walking tour, maar toen zijn we nog even een klein rondje gelopen en hebben even koffie gehaald. Daarna begon de tour. Een aparte vrouw, maar ze vertelde alles wel heel goed. We kregen wat geschiedenis over Cambridge en zijn colleges. Wel interessant. Toen de tour om 13:00 was afgelopen zijn we even op zoek gegaan naar een lunch plekje. Papa had zin in pizza dus zijn we een pizza restaurantje in gegaan. Prima lekkere pizza! Papa had alleen een andere pizza gekregen, want zijn eerste pizza was iets te zwart. Daarna hebben we de taxi gebeld om te vragen of hij ons om 15:00 weer kon ophalen, zodat we een beetje op tijd aan de reis naar Harwich konden beginnen. Precies toen we in de taxi zaten begon het te regenen. We waren dus precies om de goede tijd vertrokken! Daarna even snel geplast in het hotel en toen met de auto vertrokken. Toen werd het opeens weer droog, gek weer! 17:15 kwamen we toen bij het hotel in Harwich aan. Er zat ook een bar en pub in. Het was wel apart, want papa en mama moesten voor hun kamer door de toiletten deur en dan was hun kamer buiten, wel met eigen badkamer. Carsten en ik hadden boven een kamer. De badkamer was iets verderop in de gang, die we deelde met 2 andere kamers. Uiteindelijk hebben we die badkamer amper gebruikt en zijn we gewoon daarvoor naar papa en mama gegaan. We hebben even buiten de tafel schoongemaakt en zijn toen in het zonnetje gaan zitten. Er was namelijk een terrasje om de hoek buiten bij papa en mama, waar niemand zat. Daarna hebben we wat te eten bestelt en zijn we binnen gaan avondeten. Carsten en ik pasta, papa gefrituurde scampi’s en mama een hamburger. Daarna nog even gekaart en op onze kamer samen een aflevering van onze serie gekeken en toen lekker boekje lezen. Het bed sliep prima, alleen was de muziek een beetje irri die we door onze oordopjes nog hoorde van de bar. En mama die hoorde gewoon hun buurman snurken dus dat was ook niet erg relaxed. De wekker om 06:45

Dag 29

Vanochtend kregen we weer ontbijtje van Zoe. Eitje, yoghurtje, toast, was wel weer lekker! We hadden ook weer een beetje kunnen uitslapen, maar waren zoals gewoonlijk wel weer allemaal op tijd op. Daarna de auto weer ingepakt en naar Bar Hill gereden het plekje waar ons hotel zit, dichtbij Cambridge. Onderweg waren we even voor een koffietje gestopt bij de Costa. Op de parkeerplaats stond echt een super mooie baby blauw Range Rover met open dakkie! Bij het hotel waren we uiteindelijk een beetje vroeg, maar we konden gelukkig al op onze kamer terecht. Toen zijn we even bij de bar wat gaan eten, want we hadden nog niet geluncht en het was alweer 15:00. Daarna zijn we naar de gym in het hotel gelopen. Hebben daar met zijn 4tjes gesport en zijn toen het zwembad nog even ingedoken. Erg lekker! Daarna nog even uitrusten op onze kamer met een boekje en toen zijn we naar het restaurant gereden dat in de buurt zat. Een Chinees restaurant met allerlei gerechten, maar we hadden uiteindelijk alle 4 Chinees bestelt, omdat je sharing gerechten kon kiezen dus dat vonden we wel een gezellig idee! Was erg lekker, maar het restaurant verder zag er echt niet uit! Hahah, de serveerster was wel heel aardig! In de hotelkamer aangekomen moesten de mannen even uitbuiken. Daarna zijn we naar de bar gegaan om even een spelletje te spelen. Nu lekker boekje lezen en slapen.

Dag 28

Lekker uitgeslapen en vanochtend mochten we zelf ons ontbijt maken, omdat Mark en Zoë van het huis weg waren. Daarna zijn we naar Bourbon-on-the-water gereden. Een heel schattig plekje met een riviertje en veel leuke huisjes. Toen zijn we de wandeling uit het boekje gaan doen die vanuit dat plaatsje om het meertje in de buurt zou lopen. De route ging heel goed, maar op een gegeven moment stonden er geen pijltjes meer aangegeven en wisten we dus niet welke kant we op moesten. Dus zijn we eerst toch verkeerd gelopen, maar daarna weer terug gegaan om de andere route uit te proberen. Ook kwamen we opeens op een verharde weg waarna we weer een wandelpad in zouden moeten maar die was er helemaal niet meer. Toen bleek dat we een stukje van de route al hadden gedaan dus dat verliep niet helemaal volgens het boekje, maar uiteindelijk hadden we een leuke route langs het water door de planten weer terug naar het plekje. Daar aangekomen hadden we de race op onze telefoons aangezet om de start te kunnen kijken en daarna zijn we een pub ingegaan waar het aan stond. De pub was alleen echt slecht geregeld! Ik ging drinken halen, nou dat duurde echt een kwartier! We wilde wat te borrelen bestellen maar de keuken deed het niet. Toen ging ik afrekenen door te swipen met mijn pasje waardoor ik mijn cola flesje om stootte, maar die ober zij niks bood geen doekje aan ofzo, ging gewoon verder. Dus dat was suf! Na ons drankje zijn we daarom weer naar huis gereden en hebben daar de race afgekeken. Toen even in de tuin gezeten met ons boekje. We hadden gereserveerd bij een restaurant in een ander dorpje. De oudste pub. Was erg lekker! Ik had curry, papa en Carsten beef pie en mama een t-bone. Daarna nog een bolletje ijs als toetje, Carsten panacotta en mama chocolade brownie. Toen naar huis gereden. Lekker nog met zijn allen onze serie gekeken en toen boekje gelezen in bed.

Dag 27

Ik werd pas om iets voor half tien wakker vanochtend, heerlijk! Daarna om kleden en ontbijten, want we hadden afgesproken met de vrouw van de airbnb om om 09:30 te gaan ontbijten. Dus kwamen we om iets voor half tien beneden, maar ze had het nog niet klaar ofzo. We kregen toast, jam, gekookt ei, ham, kaas, Nutella, honing en wat te drinken. Was een prima ontbijtje. Het was wel grappig dat we in het ontbijt zaaltje zaten van haar winkeltje, want op een gegevens moment kwamen er nog meer klanten van haar winkeltje ook om ons heen zitten om te ontbijten. Ook had ze hele gesprekken met die mensen, die su blijkbaar vaker langs kwamen. Het was wel een beetje krapjes, want er konden net 3 tafeltjes staan. Ze had ons wat boekjes gegeven om te bekijken en haar man had op een briefje wat plekjes geschreven om vandaag te bezoeken. Dus zijn we met de auto vertrokken. Eerst naar de Broadway tower, toen de lavendel tuin, daarna naar Broadway waar we hebben geluncht. De lavendel tuin was heel gaaf met zoveel lavendel, alleen de destilleer ruimte stonk echt te veel naar lavendel! Te heftig geurtje! Broadway was echt een heel leuk plekje! Hele schattige huisjes en leuke winkeltjes! Toen zijn we door Stanton gereden en daarna naar Lower Straighton. Daar hebben we even rondgewandeld en toen zijn we even wat gaan drinken. Erg gezellig plekje! Waar je leuk zou kunnen high teaën. Toen weer naar huis gereden. Thuis aangekomen hebben Carsten en ik even hardgelopen. We kwamen net Mark tegen, van de airbnb, toen we uit het huis liepen. Hij vertelde ons een wandelroute die we zouden kunnen hardlopen. Dus dat hadden we gedaan, maar pakte niet echt super uit, want eerst moesten we de heuvel op, daarna door het weiland, maar het ergste was het graan veld, omdat je daar wel moest lopen, want met blote benen daar doorheen lopen doet echt veel pijn! Dus zijn we weer op de weg van het huisje een andere route over de stoep gaan doen. Daarna konden we wel lekker douchen na ook een regen bui over ons heen te hebben gehad. Toen zijn we met papa en mama nog even onze serie verder gaan kijken en daarna naar het restaurant van gister gelopen. Daar hadden we namelijk om 19:00 gereserveerd voor vandaag. Dit keer had ik de pie bestelt. Die was erg lekker! Carsten zijn keuze viel alleen een beetje tegen, want dat was uiteindelijk een stuk ham met kaas erover heen, dat bleek de cordon bleu te zijn. En papa had een kaas die zijn steek te erg overheerste, maar daar hadden we hem al voor gewaarschuwd, want dat stond op de menukaart al beschreven. Mama had ook een lekkere pie. Toen hebben we daar nog even een spelletje gespeeld en zijn we daarna nog even verder serie gaan kijken in het huisje.

Dag 26

Een beetje uitgeslapen en toen lekker ontbeten. Daarna de koffers weer in de auto gelegd en alles uit het huisje gehaald wat van ons was. Tijdens naar Cotswald zijn we in Cardiff even gestopt om eerst koffie te drinken. Toen wandelen door het centrum en lunchen. Daarna nog even naar het park. In het park waren 3 kleine voetbalveldjes neergelegd met een tribune om te kunnen zitten, waar homeless people van over de hele wereld wedstrijdjes tegen elkaar speelde. Dus hadden we even naar een wedstrijdje Chilli tegen Wales gekeken. Het was wel grappig! Het was een best groot gebeuren. Toen weer verder rijden met de auto naar Cotswald. Daar aangekomen konden we de sleutel uit het sleutel kastje pakken en ons huisje binnen komen. Het is wel een heel leuk, schattig huisje, maar het is wel apart dat onder onze kamers de buurtwinkel zit en dat je door hun keuken naar onze kamers loopt. Hun huis is niet echt gescheiden van het airbnb en de winkel gedeelte. Daarna zijn we naar feb pub gelopen naast onze kamers. Daar hebben we even wat gedronken en wilde we eten, maar de keuken had problemen dus dat kon niet. Dus zijn we naar de andere pub aan de overkant van de straat ietsje verderop gelopen waar we hebben gegeten. Allemaal fish and chips. Dat was wel lekker, maar niet mijn favo. Morgen gaan we er weer eten, want het was allemaal wel heel goed verzorgd en het andere eten zag er ook goed uit. Zelfs de glazen hadden ze hier eindelijk is een keer goed schoongemaakt! Ze zijn namelijk overal smerig! Na het eten hadden we nog 2 toetjes bestelt om te delen, maar ze waren niet helemaal mijn favoriet door de warme kersen. Thuis nog even met zijn allen een film gekeken op Netflix op de tv en daarna lekker boekje lezen in bed.

Dag 25

Heerlijk weer rustig aangedaan vanochtend. Even lekker met zijn allen ontbeten en toen naar het strand gelopen. Daar hebben we lekker in het af en toe zonnetje gelegen, want soms kwam er een wolkje voor. Papa had even de wetsuit gepast van Carsten en mama. Dat ging net aan maar paste niet meer dicht. Daarna had Carsten hem aangedaan en zijn papa en Carsten gaan snorkelen. Er was helaas vrijwel niks te zien in het water. Het water was best koud. Ik had even mijn voetjes in het water tijdens het foto’s maken, maar dat was best brrr met het weer. Toen ben ik weer bij mama op de handdoek gaan liggen. De mannen kwamen daarna ook nog even opwarmen na het snorkelen. Nadat er een grote wolk voor de zon was gekomen zijn we weer terug naar het huisje gelopen om te lunchen. Tijdens de lunch zijn we op ons kleedje in het zonnetje gaan liggen en zitten, want nu opeens was de zon weer terug. Toen hebben we verder de middag op het kleedje gelegen en boekje gelezen. Daarna zijn we op het terrasje van het restaurant gaan zitten om even een drankje en een spelletje te doen. Carsten en papa hadden ook nog even hun favoriete spelletje gedaan in de speelhal. Een soort Tetris, erg verslavend, want ze hadden telkens bijna de grootste prijs, maar net niet helemaal. Daarna hebben we mee gedaan aan de curry avond. Dat was wel lekker! 4 verschillende curry’s waar je patat of rijst bij kon doen en een soort kroepoek of naanbrood. Ook kreeg je er een drankje en als toetje een ijsje bij. Daarna thuis nog even serie gekeken.

Dag 24

Vanochtend weer lekker uitgeslapen en daarna lekker rustig ontbeten. Vanochtend even boekje gelezen in het zonnetje. Daarna met zijn allen lunchen. Na de lunch zijn we om 14:00 naar het kasteel in Pembroke gereden. Eerst een wandelingetje om het kasteel gemaakt en het watertje en daarna hebben we kaartjes gekocht voor het kasteel. Best wel een grote binnenplaats had het! In de hoogste toren geklommen en even over de muur gelopen naar de andere torentjes. Na het culturele rondje zijn we in een zonnetje op een terrasje gaan zitten met een drankje en een nootje. Na het uitstapje zijn we op de terug weg nog even langs de supermarkt gereden voor water en brood. Mama is daarna thuis de pasta gaan koken en papa, Carsten en ik wilde poolen, maar die was al bezet dus hadden we een spelletje in de speelhal gespeeld. Een spelletje waar Carsten en papa meteen helemaal verslaafd aan waren, Hahah. Ze haalde namelijk telkens bijna de top om dus een prijs te winnen. Daarna hebben we lekker met zijn allen pasta gegeten. Ma de pasta even serie gekeken, daarna wilde weer poolen, maar was het weer dat andere spelletje geworden. Daarna hebben we even met zijn allen zitten rummikubben met het Malteser ijsje dat we in de supermarkt hadden gekocht. Nu lekker naar bedje.