lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

De eerste dag en het vervolg van de reisdag

Ik stopte met schrijven nadat ik in de trein zat. Dat ging allemaal goed, ik kwam op tijd aan, maar ik raakte even in paniek of ik wel in de goede trein zat, omdat ze gingen omroepen dat je vanaf Bournemouth alleen nog maar in wagon 1 t/m 5 kon zitten, door de grote van de daarop volgende stations. Maar gelukkig was dat dus pas op Bournemouth en was er voor mij geen probleem, ook al zat ik in wagon 8. Toen ik op het station aan kwam heb ik via de uber app een uber geregeld die er in een kwartier was, toen koste het nog maar 6 minuten met de auto om bij mijn gastgezin te komen. Eenmaal aangekomen was Doris net naar buiten gelopen dus kon ik meteen door naar binnen lopen. Ze heette me van harte welkom. De hond blafte al meteen om me welkom te heten, maar deed verder niks. Daarna stelde ze me aan haar dchter en man voor. De mensen waren allemaal wel erg aardig. Die man zag er wel een beetje uit alsof hij rookte. Maar ze hadden verder een luchtverfrisser in de gang die om de zoveel tijd de lucht sprayde dus als ze stiekem een keertje binnen roken merk je dat gelukkig niet! Maar volgens mij roken ze wel, maar ik denk dus alleen buiten. Doris gaf me even een huis toer, liet me zien waar de keuken was en waar de spullen stonden voor het ontbijt. Verder vertelde ze dat ze elke dag om 18:00 eten, maar als ik te laat zou zijn voor het eten hebben ze een magnetron waarin ik het kan opwarmen. Verder hebben ze een prima grote tuin waar je aan een picknicktafeltje kan zitten met mooi weer als je wil. Daarna kreeg ik mijn kamer te zien, best groot, met 2 bedden en een tv’tje, maar kreeg ik ook de badkamer te zien die ik voor deze week t/m zaterdag moet delen met de Engels leraar van mijn school en daarna komt er een andere student in. Alles was best wel schoon dus dat vind ik erg fijn en ze doet elke week de was voor haar gasten en maakt ze hun bed opnieuw op. Ik kreeg na de toer even wat te eten aangeboden en te drinken en kon toen even naar mijn kamer om mijn koffer uit te pakken en natuurlijk de vrouwen voetbal wedstrijd te kijken. Dus ik had mijn kussens een beetje lekker op mijn bed gelegd en heb op het mini tv’tje de wedstrijd in het Engels kunnen kijken. Even relaxen. Toen om 18:00 ben ik naar beneden gegaan en had ze al het eten klaar staan op de borden en moest het alleen weer even opgewarmd worden. Een vol bord kreeg ik met roasted chicken, iets wat daar bij hoort wat ze zelf had gemaakt(was prima), aardappels, kool, bloemkool en nog zo’n soort aardappel puree kroketje achtig iets. Was wat teveel maar dat mocht ik gewoon laten staan. Het was prima eten, niet mijn favoriet maar kon ermee door. Als toetje kreeg ik nog een kersenyoghurtje maar dat vond ik niet lekker want daar zaten stukjes in, jakkie! Ik at samen met Doris aan de eettafel en Clive zat voor de tv op de bank. Ze vertelde tijdens het eten dat ze een ongeluk had gehad waardoor ze een aantal keer aan haar been moest geopereerd worden en haar schouder, maar vgm heeft ze daar ook een tik aan over gehouden, want af en toe tijdens het eten bewoog ze ligtjes met haar hoofd terwijl dat vgm niet de bedoeling was. Daarna ben ik weer naar mijn kamer gegaan, waarna ik had besloten om nog even een klein wandelingetje naar de winkel te maken om even yoghurt en nootjes te kopen en wat van de omgeving te zien. Het was een paar minuten lopen. Daarna heb ik thee gezet en nog even Netflix gekeken, maar ben ik daarna lekker op tijd om 21:00 naar bed gegaan, want ik was helemaal kapot!

Vanochtend om 07:10 ging mijn wekker, maar ik was al iets eerder wakker, want ik moest echt vet nodig plassen! Hahaha. Toen ben ik me gaan omkleden en gaan ontbijten. De leraar was ook al wakker en ik zou samen met hem de bus naar de school nemen. Hij was erg aardig, praatte een beetje met me en hielp me met de bus dus dat was ook erg handig! Ik wilde een bus kaartje kopen op de bus, maar swipen met je pasje hier doet het niet, toen ik daarna cash wilde betalen was de kassa bevroren en zei de buschauffeur dat ik bij aankomst maar even moest betalen. Uiteindelijk hoefde dat niet meer dus dat was erg aardig van hem! Eenmaal aangekomen op school moest ik even wachten in de koffieruimte samen met de andere nieuwe mensen. Ik kreeg een rooster, maar ik dacht toen ik dit reserveerde dat ik alleen 4 uur les had in de morgen, maar uiteindelijk bleek gewoon soms tot 17:00. Gelukkig had de vrouw in mijn groepje dit ook anders begrepen dus die vroeg hoe dat zat, vooral omdat zij had gepland ‘s middags met haar kinderen naar het strand te gaan. Uiteindelijk had ze dus een iets ander rooster voor ons beide gemaakt, waardoor ik bijna altijd meteen het eerste uur naar school moet, zodat ik eerder klaar ben. De school was best prima, het is klein, maar wel knus daardoor. Ik ontmoette al 1 Duits meisje tijdens het wachten van 16, Marieke. Verder zaten er tijdens de lessen ook gewone volwassene in de klas dus dat was best apart. Ik had ook een Italiaanse man naast me die nog slechter was dan ik, beetje irri, maar wel aardig verder. Verder zijn er heel veel Italianen en Indiërs, maar die praten tijdens de pauzes ook alleen maar met elkaar in hun eigen taal. Ietsje minder. Tot nu toe had ik alleen echt met Marieke gepraat en een beetje met een Pools meisje van 21 die naast me zat in een andere les. Tijdens de lunch pauze had ik geen lunch dus was ik even gaan rondlopen en kwam ik bij een heel leuk tentje, waar ze ook aan het boetseren waren. Daar heb ik een soep bestelt, maar kan ik in het vervolg ook een pannini misschien bestellen, jammie! Lekker in het zonnetje gezeten! Nu zit ik ook lekker in het zonnetje te schrijven op een bank in het park. Net na school ben ik even de New Look in gegaan om te kijken of ze wat leuks hadden, want dat kon ik niet weerstaan, maar helaas! Niks. Morgen ga ik even bij de aanbevolen surfschool kijken, want die ging pas weer morgen om 10:00 open.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active