lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 8

Vanochtend was ik weer eerder op dan de normale schooldagen, omdat ik Marleen de Belgische studente even zou helpen naar school, maar die moest netzoals ik vorige week om 09:00 op school zijn. Dus liet ik haar even zien hoe we naar de bus moeten lopen, waar je opstapt, waar je weer afstapt als je naar huis gaat, waar de Lidl en de Tesco zijn en dan waar je er dus uit moet voor school. Ook had ik de bushalte namen even in haar telefoon voor haar gezet, omdat ik dat zelf namelijk ook even had gedaan voor de eerste paar dagen. Bij de bushalte van school aangekomen liepen we naar de school. Ik sprak nu telkens in het Engels tegen haar, maar haar Engels is om eerlijk te zijn best belabberd dus zij sprak Engels met wat Nederlandse woorden tussendoor, maar ja voor mij is dat niet erg, want dat versta ik allebei. Op school aangekomen waren we uiteindelijk een kwartier te vroeg, doordat dit keer de bus er namelijk al meteen was, maar hij was wel echt super vol! Mijn eerste les was weer met William, mhh was oke. We moesten een essay schrijven, maar mijn cijfer zou een 3,5 van de 4 zijn dus daar was ik nog best trots op! Daarna weer les van Lusy, was een prima les over grammatica. We hebben ook weer nieuwe studenten, maar dat zijn bijna allemaal Italianen. Du we hebben nu echt heel veel Italianen op school en dat is op zich niet erg, maar soms gaan ze gewoon in het Italiaans met elkaar praten dus dan kan je er niks van verstaan en je niet in het gesprek mengen. in de lunch pauze was ik met Monica, Johanna, Noelia, Marieke en een Slowaakse man in het park gaan zitten. Dat was wel gezellig een beetje kletsen, maar Johanna(IJsland) is wel een beetje apart. Ik kan niet helemaal uitleggen waarom, gewoon een beetje hoe ze doet en haar manier van praten. De laatste les had ik van Raveen, haar lessen zijn zo leuk! Zij is zo’n leuke vrolijke lerares! Ook in deze klas zaten weer nieuwe mensen. 3 Italianen en 1 Spanjaard. Ik moest samenwerken met een nieuw Italiaans meisje, Gaya. Ze was op zich wel aardig maar stond nog niet echt open om nieuwe vrienden te maken, vooral was ze met de Italianen in gesprek of contact aan het hebben. Daarna ben ik naar de Tesco gegaan om een tussendoortje te kopen en wat brood voor morgen middag. Ook had ik even de surfschool gebeld of ik kon surfen, maar nee hoor weer niet. Echt stom! Maar nu is als het goed is het weer donderdag goed genoeg dus donderdag ochtend voor school om 09:30 ga ik dan surfen... Hopelijk! daarna lekker op het strand gelegen met mijn tussendoortje in mijn bikini en mijn nieuwe boek begonnen op mijn e-reader. Het was lekker weer, maar voor in je bikini liggen had het net een paar grafen warmer gemogen. Toen ben ik met de bus naar huis gegaan om me om te kleden, omdat ik met Marieke had afgesproken om samen om 18:30 te gaan hardlopen. In de bus zat toevallig ook Marleen, maar ze zag me niet. Toen ze bij de goede bushalte ook uitstapte zij ik even hallo en zijn we samen naar huis gelopen, maar ze had even op een briefje opgeschreven waar ze met de bus eruit moest dus er was een aardige jongen die haar daarbij had geholpen. Thuis aangekomen heb ik me omgekleed en ben ik naar het meering punt je gerend. Daarna samen met Marieke hardgelopen, dat was erg gezellig! De tijd en de km’s vlogen voorbij, uiteindelijk zelfs 9 km gelopen, wow! Lekker daarna gedoucht en toen gegeten. Het avond eten vandaag was quiche met een halve tomaat en patat. De quiche was prima daar had ik nog wat van mijn sla bij gedaan, maar de patat was veel te bleek, was nog veel te veel aardappel. Dus dat was minder. Nu aan het relaxen. Marleen kwam net even, wel in het Nederlands anders werd het te ingewikkeld, vragen over de cd die ze op haar laptop had gezet. Het beeld bleef namelijk telkens maar half en helemaal aan de rechter kant van het scherm. Toen had ik even gekeken en lukte mij het om het beeld niet half en op het volledige scherm te krijgen dus was zij ook weer helemaal blij! Ze is wel echt bereid om goed Engels te gaan leren, want ik kwam dus op haar kamer en haar andere bed lag helemaal vol met Engels boeken, vertaal boeken etc. Wel goed! Nu ga ik nog even lekker Netflixen en dan morgen 07:50 op.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active