lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 9

Vanochtend weer een normale ochtend. Eerst les van William, we moesten grammatica oefenen en daarna les van Lucy. In de pauze was ik even naar de receptie gelopen om te vragen of er iets was wat ik deze middag kon doen en of er goeie restaurants zijn voor dit weekend in het centrum. Ze zei dat ik naar Christchurch met de bus moest gaan en dan naar de ferry vanaf Quay naar Hengistbury Head waar je een beetje over het strand kan wandelen en strandhuisjes hebt. Dat leek me wel een leuk plan. Voor restaurants kon ik het beste op tripadvisor kijken ze wist wel in het centrum El Murrino, een Italiaans restaurant en in Southbourne een nieuw restaurant Dickies waar ze de eigenaar van kende. Toen ik dit even aan mama aan het door appen was allemaal om te vertellen stond ik in de gang even stil om dit hele berichtje te typen. Een Saoudi-Arabische jongen liep langs me, zei hoi en even later liep hij weer langs en zei he waarom sta je hier zo alleen? Ik zag je gister ook al alleen. Toen zei ik dat ik dat af en toe niet zo erg vond, maar dit was een uitzondering pauze, want meestal ben ik met Noelia en Marieke samen. Dus nou ja begon ik maar even een gesprek met hem, maar hij was hier pas vrijdag aangekomen dus hij zag me gister 1 keer alleen staan in de pauze, maar hij heeft me dus helemaal niet vaak alleen zien staan zoals hij beweerde want dat kon hij helemaal niet weten en twee ik stond alleen gister heel even in de korte pauze even alleen dus niet heel vaak. Maar oke. Hij probeerde aardig te doen. Maar toen vroeg hij ja wat ga je na school doen? Dus zei ik ja weet ik nog niet helemaal. Vroeg hij of we anders wat samen wilde doen, maar daar had ik nou weer niet zo’n zin in dus vroeg ik tot wanneer hij dan les had, want ik dacht hij zal vast niet ook maar 2 uur les hebben en dan klaar zijn. En dat klopte dus toen zei ik snel tot morgen! Dus na de 2e les was ik klaar, maar toen ben ik eerst nog even met Marieke en ook de Slowaakse man van gister in het park gaan lunchen en ben daarna met de bus naar Christchurch gegaan. Ik had uitgezocht waar ik uit de bus moest stappen. Wat het dichtst leek te zijn bij de ferry, maar eenmaal aangekomen bij de halte en nu mijn Google maps aanzette voor de route bleek het nog 36 min lopen, oei! Das zelfs voor mij een beetje veel van het goede, want dan moet ik daar heen, wandel een beetje over het strand en dan ook nog terug. Dus ben ik begonnen aan de route maar halverwege kwam ik het water tegen en een natuurpark dus ben ik eerst even mijn tussendoortje aan de kade op gaan eten en daarna weer terug gewandeld naar het natuurpark. Dat was wel erg mooi! Ik heb niet het hele rondje in het natuurpark gaan maken, want dat was ook weer een beetje lang voor wat ik al had gelopen, maar wel zover dat ik op een super mooi punt stond! Heerlijk rustig, paardjes ietsje voor me, visjes in het water, alle groen, wat gras, water en in de verte de strandhuisjes en bootjes. Erg mooi! Daarna ben ik weer terug gewandeld naar de bushalte en ben met de bus teruggegaan. Aangekomen weer bij Bournemouth Square was Marieke ook klaar met school dus toen zijn we samen even aan het strand gaan zitten en hebben even onze voetjes in het water gehad. Dat was wel lekker en gezellig! Maar helemaal in het water was me echt te koud, maar ik had een rok aan dus ik hoefde niet moeilijk te doen met opstropen, erg handig! Daarna weer met de bus naar huis gegaan, maar onderweg gestopt bij de Lidl om yoghurt en paprika te halen. Na het winkelen ben ik naar huis gelopen. Het eten stond alweer klaar. Dit keer gebakken vis met gestampte aardappel(ja echt alleen gestampt, geen puree was het) en soort pasta in rode saus, maar de rode saus was niet zo. En natuurlijk had ik nog even een tomaat gepakt uit de koelkast, want groente daar doen ze hier bijna niet aan. Toen ik mijn eten op had ben ik even gaan douchen en nu aan het relaxen, maar ga zo nog wel even op de site van Eindhoven inloggen, want ik moest van alles van ze doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active