lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 17

Vandaag was ik pas 08:00 wakker, een verbetering met gister, maar om 00:30 was ik wel even wakker geworden van de lichtflitsen. Het onweerde en regende namelijk keihard. Het geluid hoorde ik niet doordat ik oordopjes in had, maar het licht zag ik wel door de gordijnen heen. Nadat iedereen wakker was zijn we weer samen gaan ontbijten en meteen daarna weg gevaren. Na een klein stukje varen kwamen we al meteen de eerste sluis tegen. Dus moesten we met zijn allen zorgen dat de boot een niveautje hoger kwam door 2 de sluizen open en dicht te laten doen doormiddel van ook een hendel. En 1 iemand moest zorgen dat de boot netjes in het midden in de sluis bleef. Dat ging best wel goed! Na de 5 sluizen uiteindelijk kwam er een tunnel van 343 m lang. Die ook aardig laag was dus af en toe moest je even uitkijken met je hoofd. Na de tunnel kwam het keerpunt. Toen hebben we daarna aangelegd om even naaf het dorpje te wandelen om te gaan lunchen. Het was wel een leuk en lekker plekje uiteindelijk om te lunchen. Na de lunchpauze zijn we verder gevaren. Vandaag was het prima weer, maar helaas niet heel warm ofzo. Nu moesten we de sluizen ook weer terug. Dat ging beter dan de eerste keren. Daarna zijn we verder gevaren en is mama op een gegeven moment begonnen met de pasta koken. Toen het eten klaar was waren we bijna bij het aanleg punt. daar hebben we mooi kunnen aanleggen en gegeten. Hier is ook een dorpje vlakbij waar we morgenochtend kunnen eten en boodschappen kunnen halen voor morgenavond. Nu zijn we allemaal even aan het relaxen en gaan miss nog een spelletje of iets doen.