lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 18

Deze ochtend heb ik eindelijk een klein beetje kunnen uitslapen. Ik werd 08:45 dit keer wakker. Nadat iedereen zich had omgekleed zijn we naar het dorpje gelopen. Daar hadden we een leuk bakkertje gevonden waar we konden ontbijten. Papa en mama hadden een full breakfast, Carsten een gewoon en chocolade croissant en ik een baguette met kaas. Smullen! Daarna zijn we verder door het dorpje gelopen langs de apotheek en de slager voor een vleesje bij de mais en rode bieten die we al eerder hadden gekocht. Weer bij de boot aangekomen zijn we verder gaan varen. Onderweg zijn we gestopt bij een waterput om de boot weer te vullen, maar daar stonden ook picknicktafeltjes om te lunchen. Dus hadden we lekker vers brood van de bakker voor de lunch. Het watertappen duurde wel weer erg lang, maar uiteindelijk hebben we het maar stop gezet, want er kwamen andere mensen aan en hij was waarschijnlijk toch bijna zo goed als vol. Daarna zijn we weer verder gevaren. Naar onze eindbestemming voor deze avond. Na brug 78 uiteindelijk, zodat we morgen niet meer ver hoeven te varen naar brug 75 waar de verhuur is. We moeten hier namelijk morgenochtend om 09:30 zijn en we willen gewoon even rustig aan doen ‘s ochtends dus dit is wel fijn. Het aanleggen was nog wel weer even gedoe, want we hadden hem met pinnen aangelegd, maar verderop bleek dat je de boot aan ringen kon leggen dus dat was veel steviger. Nadat we dit hadden gezien hebben we daarom de boot weer zitten verplaatsen naar de stevige plek. De kip met marinade hadden we in de gril gezet, die we bij de bakker hadden gekocht en de mais en rode bieten op het vuur. We moesten even wachten met een drankje en zijn toen gaan eten. De kip was erg lekker! De slager had er een lekkere marinade overheen gedaan. Na het eten hebben we even buiten op de boot gezeten, want door het koken was het in de boot aardig warm geworden. Net hebben we even een spelletje gedaan, nu allemaal relaxen en dan lekker slapen. Tijdens het varen zijn mama en ik even naast de boot gaan wandelen, want dat zitten op de boot maar. We gingen veel harder dan de boot, hahaha. Na ongeveer 45 min lopen moesten we nog 15 min wachten op Carsten en papa met de boot. Nu lekker slapen, welterusten.