lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 21

Vanochtend hadden we de wekker om 08:30, omdat we met de stroomtrein het natuurpark in gingen. Even ontbijten en toen met de auto naar het dorp waar het treinstation zich ook bevond. We hadden 4 treintickets gekocht, waarvan we 1 voor een kind hadden gezegd die daardoor uiteindelijk zelfs gratis was. Dus Carsten was gratis terwijl eigenlijk kinderen tussen de 10 en 16 de helft waren en vanaf 16 volwassene dus de volle prijs. Uiteindelijk dus stiekem geld bespaard, want tijdens de kaartjes knippen in de trein door de conducteur werden we ook niet gesnapt. De auto hadden we uiteindelijk ook de hele dag gratis op de parkeerplaats staan, want we waren vergeten een kaartje te kopen. Maar in ieder geval, we gingen dus met de trein omhoog naar het natuurpark. Onderweg konden we mooi het landschap bekijken. Op de eindbestemming aangekomen wisten we eigenlijk niet wat voor route we konden lopen. We dachten we lopen naar de informatiebalie in het dorpje, maar die was dicht. Daarom wilde we als wandeling alvast weer terug lopen naar het volgende station, maar onderweg kwamen we een “echte” wandelroute tegen die weer naar ons eindstation liep. We dachten dat is leuk, maar uiteindelijk was dit door de drassige weilanden met schapen drollen. Heerlijk natte voeten na de wandeling , hahaha. Wel een mooie route. Daarna weer terug met de trein naar de auto. Thuis aangekomen hebben we even gerelaxt en de race gekeken en hebben mama en ik onze was aangezet bij het hoofdgebouw. Toen nog in de droger en tussendoor zijn we even teruggelopen om ons om te kleden. Toen is Carsten meegelopen om nog even een spel in de speelhal te spelen en onze tickets om te ruilen in een prijsje. Een mooi waterballon setje en pakje kaarten. Daarna zijn we weer terug gelopen om met de auto naar het restaurant te rijden. Hier hadden we om 19:00 gereserveerd. Een smokehouse dus een echt vlees restaurant, omdat de rest van de fam zin had in steak. Uiteindelijk viel het restaurant nogal tegen! De bediening was wel heel aardig, maar de steak was te doorbakken evenals de spare ribs. Dus die hadden we terug gegeven en daar hadden we nieuwe voor gekregen, maar papa was hierna alsnog een beetje chagrijnig, omdat dit uiteindelijk het duurste restaurant was van onze reis, maar het minste eten. Maar mijn zalm was wel lekker. Weer teug thuis hebben we nog even een potje gekaart en nu gaan we richting bed. Morgen moeten we om 10:00 uitchecken.