lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 15

Vanochtend hadden we weer hetzelfde ontbijtje in de ontbijtzaal als gister dus was weer mwha. Ik was ook weer op tijd wakker door het licht , 06:50. Na het ontbijt zijn we de koffers in de auto gaan zetten en toen was het gaan met die banaan naar de volgende plek. Eerst hadden we een stop bij een werelderfgoed plekje, Stonehenge. Grote stenen in een cirkel geplaatst. We hebben het in ieder geval nu gezien, kunnen het weer van onze bucketlist afstrepen. Daarna zijn we doorgereden naar Wales waar we op de narrowboat gingen. Tijdens het rijden wilde Carsten en papa even zicht scheren, maar Carsten schoot uit met het scheerapparaat dus die heeft nu een mooie inham in zijn bakkebaard, hahaha. Voordat we op de boot gingen wilde we nog even langs de supermarkt, maar doordat het rijden toch langer was dan verwacht lukte dat niet, maar gelukkig na een uitleg filmpje over de sluizen konden papa en ik nog even naar de supermarkt gaan, de Aldi en Carsten en mama de spullen uitpakken in de boot. Daarna kregen we nog instructies van een man over de boot. Toen was het varen maar. We zijn naar het eerste dorpje gevaren, dat duurde ongeveer 2 uur daar hebben we even aangelegd om onze zelfgemaakte salade te eten, maar bij Carsten ging dat eten niet zo goed, die gooide de hele zoutpot, maar echt hele zoutpot over zijn eten. Mhh lekker, not, Haha. Jak! Dus dat was opeens een erg zoute salade. Toen zijn we even naar het dorpje gewandeld, maar dit waren eigenlijk alleen huisjes. Na de wandeling zijn we nog een uurtje door gevaren en hebben we aangelegd bij het als het goed is iets grotere plekje. Daar hebben we nog even een yoghurtje gegeten en kaartspelletje gespeeld. Toen zijn we lekker gaan slapen, maar dat was nog wel eerst de bedden klaar maken.

Dag 14

Vanochtend was ik al erg vroeg wakker 06:30 ongeveer, terwijl we gewoon tot 09:00 konden uitslapen. Toen na even tandenpoetsen en omkleden zijn we naar de ontbijtzaal gelopen. Het ontbijt viel helaas tegen. De scrambler eggs was echt een soort prutje wat je op je bord gekwakt kreeg en verder kon je toast met jam maken en waren er alleen yoghurtje met fruit smaak en geen cruesli, alleen cerials. De yoghurtje waren wel heel lekker! Maar dat kwam doordat ze gewoon vol met suiker zitten. Daarna zijn we onze wandelschoenen aangaan doen en zijn we naar Hengistbury Head gereden. Daar hebben we gewandeld naar de strand huisjes, zijn we met de ferry naar de overkant gevaren en zijn daarna om het water weer terug naar de auto gelopen. Dat was een grote wandeling, waarbij we wel veel hebben gezien, want we waren ook door het natuurpark gelopen, maar de mannen waren iets minder blij aan het eind van de wandeling door hun zere voeten. Toen zijn we weer terug naar het hotel gereden om even uit te rusten. Voor het avondeten hadden we nog even samen een spelletje gedaan en zijn we daarna aan het strand gaan eten. Was een prima restaurant waar Carsten en ik allebei een sport tortilla’s hadden bestelt, dat was wel lekker! Daarna zijn we naar een ijs salon gelopen voor nog een bolletje ijs. Cookie dough had ik bestelt, maar dat was meer een soort stratciatella dus dat viel een klein beetje tegen, maar verder was het wel lekker. Thuis aangekomen zijn we nog kort een kaartspelletje gaan doen en toen lekker slapen, iedereen was aardig moe van de drukke dag!

Dag 13

Vanochtend ook al was het zaterdag stond ik weer op tijd op. 09:30 had ik afgesproken bij de surfschool om mijn eerste surfles te hebben. Toen ik ‘s ochtends weg ging heb ik eerst even dag gezegd tegen Doris, omdat zij wanneer ik weer van het surfen terug zou komen weg zou zijn naar een verjaardag. Het was een erg leuk en aardig gastgezin en ze vonden het ook erg leuk om mij voor deze 2 weken te logeren te hebben. Aangekomen bij de surfschool waren de golven eindelijk goed genoeg, Yes! Mijn eerste surfles kon beginnen! Ik had uiteindelijk een privéles, want niemand anders had zich aangemeld voor de les om 09:30. Dat was wel erg fijn, want daardoor kon die surf leraar alles precies aan mij uitleggen en hoefde hij niet zijn aandacht te verspreiden. Hij was wel heel erg aardig en gaf goed les! Het was me uiteindelijk gelukt om ongeveer 4 seconden op het bord te staan, maar het is wel echt moeilijk! Maar wel super leuk! Hij zei ook dat de golven en weersomstandigheden niet optimaal waren dus stel ik ga een volgende keer op een betere plek surfen dan moet het surfen me veel beter afgaan, dan kan ik waarschijnlijk langer op mijn bord blijven staan. Het was wel echt leuk! Daarna ben ik met de bus terug naar mijn gastgezin gegaan en heb ik even gedoucht. Na het douchen kwamen papa, mama en Carsten dan eindelijk aan! Gezellig! We waren weer bij elkaar. Ik had even het huis laten zien en de hond die wel nog thuis was. Daarna zijn we naar het hotel gegaan en zijn we naar de pier en het strand gelopen. Daar hebben we even lekker geluncht en heb ik al mijn verhalen vertelt. Na de lunch zijn we de pier opgelopen en hebben we daar nog even genoten van het mooie uitzicht met een drankje. Daarna zijn we naar het winkeltje gelopen waar ik mijn mok had geverfd, want die zou vandaag klaar zijn, omdat die in de oven was geweest. Dit was al onderweg naar de school dus die heb ik toen ook even laten zien, alleen de buitenkant want ja die was vandaag gesloten. Toen weer terug naar het hotel, zodat iedereen even een siësta kon houden, omdat papa, mama en Carsten vrijwel niet hadden geslapen. We hadden met Marieke om 19:00 afgesproken bij El Murrino. Het bekende Italiaanse restaurant hier in Bournemouth. Dat was wel gezellig en lekker, doordat ze mijn bestelling aan iemand anders hadden gegeven en ik daardoor later pas mijn eten kreeg hadden we olijven, pizza met Nutella en aardbeien als toetje en amaretto van het huis gekregen. dat was dan wel weer heel aardig! Met Marieke was het ook wel even gezellig! Die had ik nu dan ook echt gedag gezegd, wie weet zien we elkaar nog een keer, maar we zullen vooral app contact houden denk ik. Na het avondeten zijn we weer terug naar het hotel gelopen, onze buikjes helemaal vol! Maar het was wel lekker! Aangekomen bij het hotel hadden we nog even bij de bar een kaartspelletje gedaan. Nu ben ik lekker in bed nog even mijn verhaaltje aan het schrijven en heb ik eindelijk de foto’s toegevoegd. Nu lekker slapen!

Dag 12

Vanochtend was een normaal ochtendje. Opstaan, omkleden, ontbijten en weer met de bus naar school. Ik zat wel in de bus weer naast Pillar(het Spaanse meisje) dus dat was wel gezellig! Even kletsen! Daarna les van William daarna Lucy en toen lunch pauze. We bleven binnen, want het was buiten vies weer! Regen, jak! Ik had even met Monica en Marieke gekletst. We kregen ook cupcakes omdat het Raveen haar laatste les dag op deze school was. Daarna had ik les van Raveen. Was weer erg leuk! We keken een filmpje van TED-talk over wat nou weird was en wat different. Daarna had ik even een tussenuur en ben ik naar het strand gegaan, maar begon het weer te degene dus ben ik nog even de boekwinkel en de Superdry ingeweest. Mijn laatste les was van Ali, dat was erg leuk! We deden weer games en ik zat met Filippo en Monica in een team, maar dat was echt gezellig en leuk! Toen zaten mijn schooldagen hier er al weer op, echt jammer! Nu begon ik de mensen echt te leren kennen en had ik goede vrienden gemaakt, maarrr het is ook wel weer lekker op paps, mams, Carsten en straks iedereen thuis weer te zien! Na afscheid van iedereen genomen te hebben ben ik met Marieke nog even kort wezen shoppen. Of eigenlijk was het meer de Superdry in en toen was het alweer sluitingstijd, helaas! Maar morgen misschien ook nog even de winkels in anders. Toen even de Tesco ingelopen, want Marieke wilde haar favoriete scones voor ontbijt, tussendoortje en lunch nog even kopen. Hahaha dat is echt haar favoriete eten hier geworden! Daarna zijn we weer met de bus naar huis gegaan, want het strand was niet echt lekker weer om nog naar toe te gaan, evenals het park en de winkels waren gesloten dus hadden we maar afgesproken om morgen weer even gezellig te doen tijdens lunchtime. Vandaag hadden we als avondeten de worstjes weer, doperwtjes en Aardappelpuree met jus. Prima! En dit keer had ik een speciaal toetje gekregen, want normaal had ik altijd de keus uit niet zo’n lekker fruit yoghurtje met stukjes of chocolade mousse en nu was het een soort verschillende lagen toetje. De onderste laag was rode saus met stukjes fruit, daarbovenop een dun laagje cake, daarop vanille vla en als laatste een slagroom achtig laagje, was prima, maar ik weet wel betere laatste avond toetjes . Net heb ik even mijn koffer weer ingepakt en alles alvast klaar gelegd voor morgenochtend, omdat ik morgen weer op tijd ga opstaan om te surfen en omdat ik natuurlijk hier weg ga. Dus nu nog even relaxen en dan zo lekker naar bedje.

Dag 11

Vanochtend eerder opgestaan dan gister, omdat ik om 09:30 mijn surfles had gepland. Helaas kon ik dit keer niet bellen om te vragen of de golven goed genoeg waren, omdat ze pas om 09:00 open gaan en ik dan er al bijna was. Ik had wel even om 09:00 geprobeerd te bellen, zodat ik anders meteen weer terug kon, maar ze namen niet op. Aangekomen bij de surfschool zei de jongen van de surfschool dat het wel kon, maar je eigenlijk alleen maar een beetje techniek kon gaan oefenen en niet echt surfen. En dat voor 1,5 uur lang. Toen zei hij ‘maar het is helemaal aan jou wat je beslist’ dus ik was zo ‘ja geen idee’. Dus toen zei hij dat het weer morgen en zaterdag beter zou zijn en daar bleef hij zo op doorgaan en dus benadrukken dat dat leuker was dat ik dacht oke dan gaan we nu wat anders doen en komen we zaterdag terug. Dus nu als het hoed is heb ik hopelijk mijn eerste les zaterdag om 09:30. Daarna ben ik over het strand(althans de weg aan het strand) terug gelopen naar de pier. Ik heb even een uurtje in de Primark gewinkeld en ben toen weer terug gegaan naar huis met de bus. Om 13:30 begon vandaag namelijk pas mijn eerste les. Thuis heb ik even gerelaxed, even een momentje voor mezelf, toen geluncht en weer naar school vertrokken. Mijn eerste les was van Raveen over droom baan. Dat was wel leuk we moesten naar een Australische man luisteren die vertelde over een aantal banen, daar ondertussen wat opdrachten bij maken en daarna hebben we een beetje over onze droombanen gesproken. In de pauze had Monica chocolade taart, soort donuts met aardbeien jam en soort donuts met custard erin. Ik had een stukje chocolade taart op, jammie! Monica was namelijk vandaag 22 geworden en had dat lekkers gekregen als verjaardags cadeautje om met iedereen op te kunnen eten. Mijn 2e les was van Olga dat was wel heel grappig samen met Monica, we moesten samenwerken maar hadden de opdracht niet helemaal begrepen dus we gingen helemaal de mist in, maar lagen daardoor wel in een deuk. Verder was de oefening die we moesten doen niet zo leuk. De laatste les was van Alie, dat was wel lollig. Een moesten eerst in groepjes de titel in eigen woorden opschrijven die we hadden gekregen. Daarna moesten we van een ander groepje hun titel in onze woorden schrijven. Toen een titel van een groepje tekenen en daarna gingen we de getekende dingen proberen te tekenen op het bord doordat de ander uit je groepje het plaatje zag en dus aanwijzingen gaf over hoe je het moest tekenen. Degene die het het beste had getekend kreeg een punt. Dat was wel grappig, ik zat alleen met een Italiaan in het groepje die echt een beetje suf was. Dat was minder. Na school zijn we met een groepje naar het park gegaan om nog een beetje te kletsen. Dat was echt super gezellig! Ik had weer nieuwe mensen ontmoet. Eyda, Missh, Mohammed, Jess en dan die ik al kende Monica, Marieke en Olivier. Toen ben ik naar huis gereden, alleen nog even yoghurt gehaald bij de Lidl. Vandaag hadden we een salade dat was wel lekker, gewoon prima. Gekookte aardappels met Snoeptomaatjes, sla, komkommer, ham, kaas en een gekookt ei. Daarna even lekker mijn haar gewassen,nu weer even relaxen, huisjes kijken op fb en mijn film verder kijken.

Dag 10

Vanochtend wanneer ik het eerste uur school had was ik mooi op tijd, want de bus stond nog precies bij de bushalte toen ik aan kwam lopen, zodat ik kon instappen. Toen het eerste uur van William was gewoon weer grammatica opdrachtjes maken, maar gelukkig zat ik naast Samira(van Italië) en dat maakte het een stuk gezelliger dus ook in de les daarna van Lucy was erg gezellig kletsen, maar ook weer grammatica opdrachten maken. In de lunch pauze ben ik met Johanna, de Slowaakse man en Marieke in hey park gaan zitten. Dat was wel gezellig totdat op het einde Johanna hele verhalen ging vertellen over wat zij vond van de immigranten enz. Gelukkig was het toen tijd om weer terug te gaan, want dat was me echt iets te saai en daar had ik geen zin in. Daarna de les van Raveen was echt super leuk! We gingen eerst allemaal vertellen in wat voor huis we wonen. De 2 uit Saudi-Arbië echt in een vet groot huis, maar ook de jongen uit Italië, omdat zijn hele familie daarin woont dus dat was wel leuk om te horen. Daarna keken we een filmpje over een familie die een Tiny huis hadden gebouwd. Hierna kregen we plaatjes te zien van een super lelijk oud te koop huis in Engeland. Dus toen gingen we praten over hoe we dat huis zouden renoveren enzo. Dat was wel erg leuk! Na de les van Raveen had ik nog 1 les van Olga. Dat was ook weer een soort grammatica opdracht, maar ik moest samenwerken met Monica en dat was wel erg gezellig, waardoor deze les ook zo voorbij ging! Toen ben ik met de bus naar het zwembad gereden. Ik was alleen een uur te vroeg, want het zwembad ging pas vanaf 18:00 voor het publiek open dus was ik maar even naar de grote straat gelopen waar je restaurantjes enzo hebt om even de supermarkt in te lopen, want ik kon niet nog heen en weer naar huis, want daar was de tijd dan weer net te krap voor. Ik kreeg een studenten laartje dus hoefde ik een minder dure kaart te betalen voor het zwemmen dus dat was wel heel aardig van de balie jongen! Het zwemmen was wel even lekker, even een beetje doelloos baantjes zwemmen en ondertussen kijken wat iedereen om je heen aan het doen is. Op een gegeven moment kwam er ook een hele groep buitenlandse jongens, maar die waren alle regels aan het verbreken dus die werden ook een paar keer streng aangesproken door de badjuffrouw. Het zwembad was wel minder mooi, verzorgd en daardoor ook schoon dan ons zwembad in Zeist. Die is ook niet super mooi ofzo, maar toch wel echt beter! Hierna weer met de bus teruggereden en heb even lekker gegeten. Het was opzich wel lekker, een schotel met soort aardappel/kaas pretje erin en lekker veel groente(eindelijk!). Groente zoals wortel, broccoli, sperziebonen en spruitjes. Daarna ben ik weer even fb gaan checken voor kamers in Eindhoven en heb alvast mijn route voor morgen bekeken om bij de surfschool te komen, want hopelijk gaat de les door om 09:30, maar ik belde vandaag om alvast te vragen, zodat ik niet voor niks in de bus straks zit, maar toen zei die jongen dat er kleine golven zouden zijn dus dat wordt nog spannend! Hopelijk ga ik eindelijk mijn eerste surfles hebben! En anders gaan we iets anders doen, alleen is het dan een beetje jammer dat ik zo vroeg ben op gestaan. Maar ja. Morgen zou ik ook met Marieke gaan shoppen, maar dat wordt waarschijnlijk alleen, want ze gaat even naar de dokter na school omdat de misschien iets van een infectie heeft. Dus dat is wel sneu en jammer. We gaan het zien hoe de dag morgen zal verlopen, het programma veranderd elke keer weer.

Dag 9

Vanochtend weer een normale ochtend. Eerst les van William, we moesten grammatica oefenen en daarna les van Lucy. In de pauze was ik even naar de receptie gelopen om te vragen of er iets was wat ik deze middag kon doen en of er goeie restaurants zijn voor dit weekend in het centrum. Ze zei dat ik naar Christchurch met de bus moest gaan en dan naar de ferry vanaf Quay naar Hengistbury Head waar je een beetje over het strand kan wandelen en strandhuisjes hebt. Dat leek me wel een leuk plan. Voor restaurants kon ik het beste op tripadvisor kijken ze wist wel in het centrum El Murrino, een Italiaans restaurant en in Southbourne een nieuw restaurant Dickies waar ze de eigenaar van kende. Toen ik dit even aan mama aan het door appen was allemaal om te vertellen stond ik in de gang even stil om dit hele berichtje te typen. Een Saoudi-Arabische jongen liep langs me, zei hoi en even later liep hij weer langs en zei he waarom sta je hier zo alleen? Ik zag je gister ook al alleen. Toen zei ik dat ik dat af en toe niet zo erg vond, maar dit was een uitzondering pauze, want meestal ben ik met Noelia en Marieke samen. Dus nou ja begon ik maar even een gesprek met hem, maar hij was hier pas vrijdag aangekomen dus hij zag me gister 1 keer alleen staan in de pauze, maar hij heeft me dus helemaal niet vaak alleen zien staan zoals hij beweerde want dat kon hij helemaal niet weten en twee ik stond alleen gister heel even in de korte pauze even alleen dus niet heel vaak. Maar oke. Hij probeerde aardig te doen. Maar toen vroeg hij ja wat ga je na school doen? Dus zei ik ja weet ik nog niet helemaal. Vroeg hij of we anders wat samen wilde doen, maar daar had ik nou weer niet zo’n zin in dus vroeg ik tot wanneer hij dan les had, want ik dacht hij zal vast niet ook maar 2 uur les hebben en dan klaar zijn. En dat klopte dus toen zei ik snel tot morgen! Dus na de 2e les was ik klaar, maar toen ben ik eerst nog even met Marieke en ook de Slowaakse man van gister in het park gaan lunchen en ben daarna met de bus naar Christchurch gegaan. Ik had uitgezocht waar ik uit de bus moest stappen. Wat het dichtst leek te zijn bij de ferry, maar eenmaal aangekomen bij de halte en nu mijn Google maps aanzette voor de route bleek het nog 36 min lopen, oei! Das zelfs voor mij een beetje veel van het goede, want dan moet ik daar heen, wandel een beetje over het strand en dan ook nog terug. Dus ben ik begonnen aan de route maar halverwege kwam ik het water tegen en een natuurpark dus ben ik eerst even mijn tussendoortje aan de kade op gaan eten en daarna weer terug gewandeld naar het natuurpark. Dat was wel erg mooi! Ik heb niet het hele rondje in het natuurpark gaan maken, want dat was ook weer een beetje lang voor wat ik al had gelopen, maar wel zover dat ik op een super mooi punt stond! Heerlijk rustig, paardjes ietsje voor me, visjes in het water, alle groen, wat gras, water en in de verte de strandhuisjes en bootjes. Erg mooi! Daarna ben ik weer terug gewandeld naar de bushalte en ben met de bus teruggegaan. Aangekomen weer bij Bournemouth Square was Marieke ook klaar met school dus toen zijn we samen even aan het strand gaan zitten en hebben even onze voetjes in het water gehad. Dat was wel lekker en gezellig! Maar helemaal in het water was me echt te koud, maar ik had een rok aan dus ik hoefde niet moeilijk te doen met opstropen, erg handig! Daarna weer met de bus naar huis gegaan, maar onderweg gestopt bij de Lidl om yoghurt en paprika te halen. Na het winkelen ben ik naar huis gelopen. Het eten stond alweer klaar. Dit keer gebakken vis met gestampte aardappel(ja echt alleen gestampt, geen puree was het) en soort pasta in rode saus, maar de rode saus was niet zo. En natuurlijk had ik nog even een tomaat gepakt uit de koelkast, want groente daar doen ze hier bijna niet aan. Toen ik mijn eten op had ben ik even gaan douchen en nu aan het relaxen, maar ga zo nog wel even op de site van Eindhoven inloggen, want ik moest van alles van ze doen.

Dag 8

Vanochtend was ik weer eerder op dan de normale schooldagen, omdat ik Marleen de Belgische studente even zou helpen naar school, maar die moest netzoals ik vorige week om 09:00 op school zijn. Dus liet ik haar even zien hoe we naar de bus moeten lopen, waar je opstapt, waar je weer afstapt als je naar huis gaat, waar de Lidl en de Tesco zijn en dan waar je er dus uit moet voor school. Ook had ik de bushalte namen even in haar telefoon voor haar gezet, omdat ik dat zelf namelijk ook even had gedaan voor de eerste paar dagen. Bij de bushalte van school aangekomen liepen we naar de school. Ik sprak nu telkens in het Engels tegen haar, maar haar Engels is om eerlijk te zijn best belabberd dus zij sprak Engels met wat Nederlandse woorden tussendoor, maar ja voor mij is dat niet erg, want dat versta ik allebei. Op school aangekomen waren we uiteindelijk een kwartier te vroeg, doordat dit keer de bus er namelijk al meteen was, maar hij was wel echt super vol! Mijn eerste les was weer met William, mhh was oke. We moesten een essay schrijven, maar mijn cijfer zou een 3,5 van de 4 zijn dus daar was ik nog best trots op! Daarna weer les van Lusy, was een prima les over grammatica. We hebben ook weer nieuwe studenten, maar dat zijn bijna allemaal Italianen. Du we hebben nu echt heel veel Italianen op school en dat is op zich niet erg, maar soms gaan ze gewoon in het Italiaans met elkaar praten dus dan kan je er niks van verstaan en je niet in het gesprek mengen. in de lunch pauze was ik met Monica, Johanna, Noelia, Marieke en een Slowaakse man in het park gaan zitten. Dat was wel gezellig een beetje kletsen, maar Johanna(IJsland) is wel een beetje apart. Ik kan niet helemaal uitleggen waarom, gewoon een beetje hoe ze doet en haar manier van praten. De laatste les had ik van Raveen, haar lessen zijn zo leuk! Zij is zo’n leuke vrolijke lerares! Ook in deze klas zaten weer nieuwe mensen. 3 Italianen en 1 Spanjaard. Ik moest samenwerken met een nieuw Italiaans meisje, Gaya. Ze was op zich wel aardig maar stond nog niet echt open om nieuwe vrienden te maken, vooral was ze met de Italianen in gesprek of contact aan het hebben. Daarna ben ik naar de Tesco gegaan om een tussendoortje te kopen en wat brood voor morgen middag. Ook had ik even de surfschool gebeld of ik kon surfen, maar nee hoor weer niet. Echt stom! Maar nu is als het goed is het weer donderdag goed genoeg dus donderdag ochtend voor school om 09:30 ga ik dan surfen... Hopelijk! daarna lekker op het strand gelegen met mijn tussendoortje in mijn bikini en mijn nieuwe boek begonnen op mijn e-reader. Het was lekker weer, maar voor in je bikini liggen had het net een paar grafen warmer gemogen. Toen ben ik met de bus naar huis gegaan om me om te kleden, omdat ik met Marieke had afgesproken om samen om 18:30 te gaan hardlopen. In de bus zat toevallig ook Marleen, maar ze zag me niet. Toen ze bij de goede bushalte ook uitstapte zij ik even hallo en zijn we samen naar huis gelopen, maar ze had even op een briefje opgeschreven waar ze met de bus eruit moest dus er was een aardige jongen die haar daarbij had geholpen. Thuis aangekomen heb ik me omgekleed en ben ik naar het meering punt je gerend. Daarna samen met Marieke hardgelopen, dat was erg gezellig! De tijd en de km’s vlogen voorbij, uiteindelijk zelfs 9 km gelopen, wow! Lekker daarna gedoucht en toen gegeten. Het avond eten vandaag was quiche met een halve tomaat en patat. De quiche was prima daar had ik nog wat van mijn sla bij gedaan, maar de patat was veel te bleek, was nog veel te veel aardappel. Dus dat was minder. Nu aan het relaxen. Marleen kwam net even, wel in het Nederlands anders werd het te ingewikkeld, vragen over de cd die ze op haar laptop had gezet. Het beeld bleef namelijk telkens maar half en helemaal aan de rechter kant van het scherm. Toen had ik even gekeken en lukte mij het om het beeld niet half en op het volledige scherm te krijgen dus was zij ook weer helemaal blij! Ze is wel echt bereid om goed Engels te gaan leren, want ik kwam dus op haar kamer en haar andere bed lag helemaal vol met Engels boeken, vertaal boeken etc. Wel goed! Nu ga ik nog even lekker Netflixen en dan morgen 07:50 op.