lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 23

Heerlijk uitgeslapen vanochtend tot 09:00! Daarna hebben we gezellig rustig met elkaar ontbeten. Na het ontbijt zijn papa, Carsten en ik in het restaurant gaan poolen, want het regende en dat was lekker binnen. Daarna was het gelukkig droog en zijn we naar het strand gelopen en heb ik hardgelopen. Iets omhoog bij het strand had je echt super mooi uitzicht op de kustlijn en de kliffen. Toen heb ik even gedoucht en hebben we samen geluncht. Na de lunch hebben we allemaal voor onszelf even boekje gelezen of een spelletje gedaan. Om 16:00 zijn we naar de Escape room gereden. Dat was een heel groot park met echt van alles! Paintballen, karten, pijl en boogschieten en nog veel meer. Dus daar hadden we voor we begonnen aan de game even rondgekeken en wat gedronken. Carsten en papa hadden ook een potje racen gespeeld met race autootjes. Toen begon eindelijk de escape room. Het was erg leuk! Het Engels viel ook wel mee, we hadden op een gegeven moment 1 woord die we allemaal niet wisten, maar dat had de achter de schermen jongen door dus die gaf ons een hint dat dat de soort spiegel was. De kamer was erg cool gemaakt met allemaal geheime deurtjes die open gingen. Het was nog een best lastige kamer, maar we wisten wel net binnen het uur het te halen. Ook al doen ze hier niet aan een maximum tijd. Daarna zijn we naar Pembroke gereden voor een restaurantje om te eten. Er was een Engels, Chinees restaurant. Dat was wel erg lekker! We hadden allemaal een Chinees gerecht bestelt. Daarna zijn we nog even langs de supermarkt gegaan voor brood enzo. Nu had ik net met mama onze serie afgekeken en zijn we nog even een spelletje allemaal aan het doen. Daarna gaan we lekker slapen.

Dag 22

We waren weer eens op tijd wakker dus gingen we toch maar ontbijten ook al was het plan eerst buitenshuis ontbijten. Daarna hebben we de koffers in de auto gelegd en alle tassen en zijn we iets voor 10:00 vertrokken naar de receptie om de sleutel in te leveren. Toen zijn we aan de tocht naar het volgende huisje begonnen. 3 uur en 30 min. Onderweg zijn we even gaan lunchen en hebben we een klein wandelingetje gemaakt, omdat het lunch plekje aan het water was. We wilde eigenlijk voor de lunch een koffiepauze houden, maar alle pubs en restaurants waren nog gesloten. Na de lunch hebben we toen de rest van de route gereden. Aangekomen bij het park was het heel even de vraag of we nu het goede park hadden, omdat in de uitgeprinte mail de naam van het park niet stond. Daarna was het zoeken naar huisje 296, omdat je ook geen receptie had waar je eerst langs moest, maar gewoon een sleutel code had voor het kluisje voor het huis. Het huisje is uiteindelijk best groot en mooi. Je hebt zelfs in het huis een trap omhoog naar de volgende verdieping. We hebben de koffers even in het huisje gezet en papa en ik zijn toen nog even naar de supermarkt gereden voor een kant en klaar maaltijd en de boodschappen. Na het boodschappen doen hebben we met zijn alle gegeten en daarna lekker gerelaxt.

Dag 21

Vanochtend hadden we de wekker om 08:30, omdat we met de stroomtrein het natuurpark in gingen. Even ontbijten en toen met de auto naar het dorp waar het treinstation zich ook bevond. We hadden 4 treintickets gekocht, waarvan we 1 voor een kind hadden gezegd die daardoor uiteindelijk zelfs gratis was. Dus Carsten was gratis terwijl eigenlijk kinderen tussen de 10 en 16 de helft waren en vanaf 16 volwassene dus de volle prijs. Uiteindelijk dus stiekem geld bespaard, want tijdens de kaartjes knippen in de trein door de conducteur werden we ook niet gesnapt. De auto hadden we uiteindelijk ook de hele dag gratis op de parkeerplaats staan, want we waren vergeten een kaartje te kopen. Maar in ieder geval, we gingen dus met de trein omhoog naar het natuurpark. Onderweg konden we mooi het landschap bekijken. Op de eindbestemming aangekomen wisten we eigenlijk niet wat voor route we konden lopen. We dachten we lopen naar de informatiebalie in het dorpje, maar die was dicht. Daarom wilde we als wandeling alvast weer terug lopen naar het volgende station, maar onderweg kwamen we een “echte” wandelroute tegen die weer naar ons eindstation liep. We dachten dat is leuk, maar uiteindelijk was dit door de drassige weilanden met schapen drollen. Heerlijk natte voeten na de wandeling , hahaha. Wel een mooie route. Daarna weer terug met de trein naar de auto. Thuis aangekomen hebben we even gerelaxt en de race gekeken en hebben mama en ik onze was aangezet bij het hoofdgebouw. Toen nog in de droger en tussendoor zijn we even teruggelopen om ons om te kleden. Toen is Carsten meegelopen om nog even een spel in de speelhal te spelen en onze tickets om te ruilen in een prijsje. Een mooi waterballon setje en pakje kaarten. Daarna zijn we weer terug gelopen om met de auto naar het restaurant te rijden. Hier hadden we om 19:00 gereserveerd. Een smokehouse dus een echt vlees restaurant, omdat de rest van de fam zin had in steak. Uiteindelijk viel het restaurant nogal tegen! De bediening was wel heel aardig, maar de steak was te doorbakken evenals de spare ribs. Dus die hadden we terug gegeven en daar hadden we nieuwe voor gekregen, maar papa was hierna alsnog een beetje chagrijnig, omdat dit uiteindelijk het duurste restaurant was van onze reis, maar het minste eten. Maar mijn zalm was wel lekker. Weer teug thuis hebben we nog even een potje gekaart en nu gaan we richting bed. Morgen moeten we om 10:00 uitchecken.

Dag 20

Heerlijk uitgeslapen vanochtend! Werd alleen op een gegeven moment wakker van de schreeuwend, spelende kinderen buiten. Dat was iets minder rustgevend. Toen ben ik uit bed gegaan en waren mama en Carsten al wakker. Om 10:00 was papa ook wakker en gingen we ontbijten. Na het ontbijt heb ik even mijn fb berichtje gemaakt voor mijn vraag naar een kamer in Eindhoven. Daarna ben ik met mama naar het strand en over het strand gewandeld. Het strand was super groot doordat het eb was. Even lekker uitgewaaid. We hadden nog een aardige wandeling uiteindelijk gemaakt. Na de wandeling zijn we even een spelletje gaan doen met de mannen en hebben we geluncht. Toen zijn we naar het zwembad hier in het park gegaan. Dat was erg druk! Het is nog een redelijk groot zwembad, maar veel te klein voor de hoeveelheid mensen die hier op het park verblijven. Dus daar hebben we het uiteindelijk een half uur volgehouden en zijn toen weer gaan douchen en omkleden. Ook was het water nou niet echt heerlijk schoon. Na het zwemmen zijn we naar de speelhal gegaan om wat spelletjes te spelen. Zo hebben Carsten en ik airhockey gespeeld, pianotiles spelletje en nog een paar dingen. Daarna zijn papa en ik naar het dorpje gereden om alvast de trein kaartjes voor morgen te kopen, maar dat was niet nodig volgens de caissière dus waren we daar een beetje voor niks heen gegaan, maar gelukkig waren we toch al van plan om meteen boodschappen te doen dus hebben we dat nog wel even gedaan.Weer bij het huisje aangekomen gingen we even met zijn allen borrelen en alvast het restaurant voor morgen reserveren. Papa had vanavond curry gekookt. Dat was wel erg lekker! Nu zijn we allemaal even wat voor onszelf aan het doen en gaan zo nog even een spelletje spelen en dan lekker slapen.

Dag 19

Vanochtend zijn we weer op tijd gaan ontbijten, want iedereen was vroeg wakker, maar ook omdat we om 09:30 bij de boot verhuur terug moesten zijn. Na het ontbijten en tassen inpakken zijn we weer terug gevaren naar de verhuur. Daar aangekomen hebben we de tassen weer in de auto gelegd. Toen zijn we vertrokken naar onze volgende bestemming in Wales meer in het noorden bij de kust. Helaas toen we een paar minuten onderweg waren kwamen we erachter dat we vergeten waren de koelkast uit te halen dus dat we onze biertjes, ketchup, limo, paprika, eieren en kaas waren vergeten. Maar ja zonde, we zijn toch maar doorgereden. Onderweg kwamen we een weg restaurantje tegen met tafeltjes in het zonnetje. Daar hebben we even geluncht, ik had een panini met sweet chili chicken. Erg lekker! Na uiteindelijk 3 uur rijden en ook nog even onderweg langs de supermarkt te gaan kwamen we om 15:00 bij het park. We kregen alvast onze funpasjes om het hoofdgebouw in te kunnen, maar moesten nog even tot 16:00 wachten om ons huisje in te kunnen. Het was een heel ander park dan we hadden verwacht en heel anders dan onze rustige, een beetje eenzame boot. Nu zijn er opeens heel veel mensen, kinderen en huisjes. Het is wel een groot mooi park. Ons huisje is ook groter dan de boot dus dat is erg fijn! Carsten en ik hebben zelfs allebei een eigen kamer. Het hoofdgebouw heeft een restaurant, zwembad, speelhal, livelounge, ice kraam en supermarktje. Erg handig en leuk! Nadat we onze spullen weer in het huisje hadden gelegd zijn we even gaan relaxen en ben ik even gaan hardlopen over het strand. Het park ligt namelijk aan het strand dat is wel erg lekker! Een erg mooi uitzicht op de cliff en de zee als je op het strand staat. Toen ik weer terug was zijn we met de auto naar het dorpje ietsje terug weer gereden waar we na even zoeken een restaurantje hadden gevonden. Dat was wel lekker! Papa had een steak in zo’n bakje met frietjes en peas, mama had noodles met curry, groente en zalm, Carsten had een kipburgermet frietjes en ik had een klassieke ceaser salad met kip. Nu zijn we weer terug in het huisje en gaan nog even een kaart spelletje spelen en dan weer lekker op tijd naar bed. Hopelijk kunnen we nu wel iets beter uitslapen!

Dag 18

Deze ochtend heb ik eindelijk een klein beetje kunnen uitslapen. Ik werd 08:45 dit keer wakker. Nadat iedereen zich had omgekleed zijn we naar het dorpje gelopen. Daar hadden we een leuk bakkertje gevonden waar we konden ontbijten. Papa en mama hadden een full breakfast, Carsten een gewoon en chocolade croissant en ik een baguette met kaas. Smullen! Daarna zijn we verder door het dorpje gelopen langs de apotheek en de slager voor een vleesje bij de mais en rode bieten die we al eerder hadden gekocht. Weer bij de boot aangekomen zijn we verder gaan varen. Onderweg zijn we gestopt bij een waterput om de boot weer te vullen, maar daar stonden ook picknicktafeltjes om te lunchen. Dus hadden we lekker vers brood van de bakker voor de lunch. Het watertappen duurde wel weer erg lang, maar uiteindelijk hebben we het maar stop gezet, want er kwamen andere mensen aan en hij was waarschijnlijk toch bijna zo goed als vol. Daarna zijn we weer verder gevaren. Naar onze eindbestemming voor deze avond. Na brug 78 uiteindelijk, zodat we morgen niet meer ver hoeven te varen naar brug 75 waar de verhuur is. We moeten hier namelijk morgenochtend om 09:30 zijn en we willen gewoon even rustig aan doen ‘s ochtends dus dit is wel fijn. Het aanleggen was nog wel weer even gedoe, want we hadden hem met pinnen aangelegd, maar verderop bleek dat je de boot aan ringen kon leggen dus dat was veel steviger. Nadat we dit hadden gezien hebben we daarom de boot weer zitten verplaatsen naar de stevige plek. De kip met marinade hadden we in de gril gezet, die we bij de bakker hadden gekocht en de mais en rode bieten op het vuur. We moesten even wachten met een drankje en zijn toen gaan eten. De kip was erg lekker! De slager had er een lekkere marinade overheen gedaan. Na het eten hebben we even buiten op de boot gezeten, want door het koken was het in de boot aardig warm geworden. Net hebben we even een spelletje gedaan, nu allemaal relaxen en dan lekker slapen. Tijdens het varen zijn mama en ik even naast de boot gaan wandelen, want dat zitten op de boot maar. We gingen veel harder dan de boot, hahaha. Na ongeveer 45 min lopen moesten we nog 15 min wachten op Carsten en papa met de boot. Nu lekker slapen, welterusten.

Dag 17

Vandaag was ik pas 08:00 wakker, een verbetering met gister, maar om 00:30 was ik wel even wakker geworden van de lichtflitsen. Het onweerde en regende namelijk keihard. Het geluid hoorde ik niet doordat ik oordopjes in had, maar het licht zag ik wel door de gordijnen heen. Nadat iedereen wakker was zijn we weer samen gaan ontbijten en meteen daarna weg gevaren. Na een klein stukje varen kwamen we al meteen de eerste sluis tegen. Dus moesten we met zijn allen zorgen dat de boot een niveautje hoger kwam door 2 de sluizen open en dicht te laten doen doormiddel van ook een hendel. En 1 iemand moest zorgen dat de boot netjes in het midden in de sluis bleef. Dat ging best wel goed! Na de 5 sluizen uiteindelijk kwam er een tunnel van 343 m lang. Die ook aardig laag was dus af en toe moest je even uitkijken met je hoofd. Na de tunnel kwam het keerpunt. Toen hebben we daarna aangelegd om even naaf het dorpje te wandelen om te gaan lunchen. Het was wel een leuk en lekker plekje uiteindelijk om te lunchen. Na de lunchpauze zijn we verder gevaren. Vandaag was het prima weer, maar helaas niet heel warm ofzo. Nu moesten we de sluizen ook weer terug. Dat ging beter dan de eerste keren. Daarna zijn we verder gevaren en is mama op een gegeven moment begonnen met de pasta koken. Toen het eten klaar was waren we bijna bij het aanleg punt. daar hebben we mooi kunnen aanleggen en gegeten. Hier is ook een dorpje vlakbij waar we morgenochtend kunnen eten en boodschappen kunnen halen voor morgenavond. Nu zijn we allemaal even aan het relaxen en gaan miss nog een spelletje of iets doen.

Dag 16

Vanochtend weer op tijd wakker door het licht. Om 02:30 vannacht hadden we even file, papa, mama en ik, we moesten allemaal plassen. Toen zijn we even gaan ontbijten. We hadden al bolletjes en beleg gister gekocht. Daarna zijn we verder gaan varen. Onderweg zijn we even gestopt om een dorpje in te gaan en even een kaasplankje bij een restaurant te eten. Tijdens het eten kwam er alleen een boot langs varen die vertelde dat zij een andere boot weer goed hadden gelegd omdat die boot ervandoor aan het gaan was en ze er niet meer langs konden. Oeps onze boot bleek. Dus die had papa weer vast smaakt en hebben we onze pauze voortgezet en zijn we nog even langs de supermarkt gegaan. Na de korte pauze zijn we weer verder gevaren. Ik heb ook een tijdje gevaren. Onder de bruggetjes door. Om ongeveer 17:30 hadden we de boot weer aangelegd om een pub te zoeken voor het avond eten. Uiteindelijk een pub gevonden in het dorpje. Was prima! Ik had curry die was erg lekker! Mama had een steak, maar in een gek bakje die was ook wel lekker zei mama, maar papa en Carsten hadden iets typisch Wales bestelt wat op een soort gehaktbal leek, maar dat was uiteindelijk smerig! Gelukkig was wat eromheen zat wel lekker en de saus en hadden we een voorgerechtje bestelt. Toen hebben we nog even Rummikub gespeeld en zijn we naar de boot gelopen. Kort nadat we weer terug waren zijn we meteen gaan slapen, want iedereen was aardig moe na zo’n dagje.