lisannetaalcursusbournemouth.reismee.nl

Dag 7

Vanochtend op tijd op voor de excursie. Toen ik een kwartier voor tijd aan kwam stonden Marieke, Monica en Karolina(een vriendin van Monica die ook Pools is). Toen moesten we even wachten op onze bus. Toen onze bus er stond was het wel even komisch want naast ons stonden allemaal vet grote bussen en die van ons was een klein lullig busje voor ik denk uiteindelijk 15 personen . Toen moesten we nog wat andere mensen ophalen en reden we naar ons eerste dorpje waar we even konden rondlopen. Een heel schattig klein oud dorpje, waar de deuren echt vet laag waren! Was wel heel leuk en mooi! Daarna zijn we langs hele mooie uitzicht plekken gereden en door het dorpje Swanage. In de bus viel je echt half in slaap door het gewieg en doordat het aardig warm was in de bus, de airco deed het namelijk niet echt goed. Toen zijn we nog naar Durlston geweest. Een plek met ook weer een heel mooi uitzicht over het water en met nog wat natuur. Hier hadden we even aan een picknick tafeltje onze lunch opgegeten. De buschauffeur was trouwens verder wel aardig, maar niet super goed ofzo. Hij kon 1 keer de parkeerplek niet vinden dus moest hij helemaal moeilijk doen, keren achteruit enz. En hij praatte in een microfoon tijdens het rijden maar die stond helemaal niet hard genoeg dus de terug weg heeft hij eigenlijk een beetje tegen zichzelf zitten praten. Verder tijdens het in de bus zitten en wandelen heb ik Marieke, Monica en Karolina beter leren kennen dus dat was wel erg gezellig! Ook vooral Karolina, omdat ik haar alleen big maar had gezien en niet gesproken, maar zij houd ook heel erg van sport dus dat was een mooie overeenkomst. Ze gaat helaas alleen morgenochtend alweer weg, want zij is er al 2 weken geweest. Na Durlston zijn we doorgereden naar Lulworth Cave om te laten zien waar we weer afspraken na de wandeling om uiteindelijk 17:45 terwijl we eigenlijk 18:00 weer terug zouden zijn, maar ach. En toen reden we naar het begin punt Durdle Door. Vanaf hier konden we lopen langs de kust lijn. Super mooi! Echt een heel mooi uitzicht! Eerst zijn we heuvel op en af meer naar rechts gelopen, dat was nog een aardige klim, maar zeker het uitzicht waard! Daarna weer terug en weer langs het begint punt terug naar het afgesproken punt. Het was echt heel gaaf! Je het de kustlijn met een klif en beneden die klif strand waar mensen lagen en aan het zwemmen waren en dan had je op de klif allemaal groen gras en heuvels. Heel gaaf! En in het water een soort boog van steen. Terug bij het afgesproken punt waren we 45 te vroeg dus toen zijn we nog even naar het strandje gelopen wat bij het afgesproken punt was. Onze schoenen waren helemaal stoffig van de stenen waar we op hadden gelopen! Dus Monica die sandalen aan had ging even haar voeten wassen in het water. Toen we weer terug wilde met de bus miste we 1 meisje. De buschauffeur kon haar niet bereiken en een ander meisje woont met haar in hetzelfde gastgezin dus die vertelde dat haar Engels niet zo goed is en waarschijnlijk het afspraak punt verkeerd had begrepen en waarschijnlijk bij het drop-off punt zou staan. Dat klopte gelukkig ook dus toen konden we eindelijk naar huis! Aangekomen bij het treinstation moest ik eerst weer met de bus terug en toen was ik eindelijk thuis na een best wel lange dag. Ik heb in totaal 12,1 km vandaag gelopen! In mijn gastgezin was nu een nieuwe studente aangekomen. Een Belgische dame uit het Nederlands sprekende gebied dus ik had voor het eerst weer Nederlands gepraat van 67 jaar. Zij blijft hier voor 3 weken dus morgen sta ik een half uur eerder op om even haar te laten zien waar de bus is en hoe dat allemaal werkt enzo. Verder was ze tot nu toe wel aardig. Na het voorstellen ben ik mijn eten gaan opwarmen. Het was wel lekker. Het was cabbage, wortel, snijbonen, lamsvlees, gebakken aardappels en gekookte aardappels. Ze houden van aardappel hier in Engeland, hahaha. Daarna even lekker gedoucht, want mijn voeten stonken ook echt na dat wandelen en viezigheid en nu lekker even nog relaxen, maar ga zo wel op tijd naar bed! Dat wordt hopelijk heerlijk slapen door al die buiten lucht.